Sunday, 15 January 2012

Sebab2 isteri & ibu cepat nampak x menarik?

Sebab2 isteri & ibu cepat nampak x menarik?

Korang tahu tak sebab2 yg menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak x menarik? Jom baca.....

1. Jika kita makan dgn perlahan & mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tapi kasihan kaum ibu ini, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah krn nak memujuk anaknya yg menangis. Tp si suami..layan jer sambung makan, buat2 x dengar anaknya menangis. Jadi, wanita pun mudah jadi gemuk sbab makanan x sempat nak hadam betul2.

2. Wanita juga mudah gemuk krn sifat mereka yg x suka membazir. Makanan yg x habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pula. Sayang katanya… takut membazir. Membazir itukan amalan syaitan. Si suami pula dgn riaknya mengatakan “kau ni kuat betul makan!” Sabar jek la...

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tidur mati terus. Kalau y dengar pun buat2 tidur lena sbab malas nak bangun, malas nak ganggu tidurnya. Wanitalah yg dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tidur, mulalah muka nampak letih & cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker… xkan nak hilangnya. Petua untuk mencantikkan ada 2 yg penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA...

4. & bagi wanita yg bekerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yg kena uruskan. Dgn perangai anak2, perangai bapaknya… nak itu, nak ini.. Jadi, wanita pun membebel, marah2… & bila marah2, banyak leter, cepatlah jadi tua..

Kesimpulannya…wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI @ lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri korang. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri korang xde, & korang perlu memikul tanggungjawab dia sementara, korang mungkin x mampu melakukan spt dia.

No comments:

Post a Comment